Дещо про канцтоваріи - кому належить бренд Moleskine?
Багатьом з нас добре відома торговельна марка канцелярських товарів Moleskine. Що приховує історія успіху цього бренду, розкажемо далі.
Moleskine… Це слово викликає асоціації з чимось італійським та стародавнім. Однак ця торговельна марка з’явилась на світовому ринку порівняно недавно, але це не завадило їй стати символом витонченого стилю та смаку. Адже фірмовий блокнот цього бренду заслужив безграничну довіру у споживачів по всьому світу!
Як все починалось?
Офіційний рік заснування компанії – 1997. В той час історія легендарного блокнота у чорному переплету налічує більш як 150 років! Річ у тому, що виробник оригінального виробу припинив свою діяльність в 1986 році в французькому місті Тур. І лише через 10 років італійська компанія «Modo&Modo» перезапустила виробництво знаменитого «Moleskine», скориставшись репутацією французької паперової мануфактури.
Що ж таке «Moleskine»?
Марія Себрегонді, ідейна засновниця бренду, надихнулась непідтвердженими свідченнями про те, що прототипом блокнота «Moleskine» у свій час користувались Пікассо, Ван Гог, Хемінгуей, Сартр, Матісс. Дослідивши історичну літературу, письменниця наштовхнулась на назву цього блокнота, яка була придумана одним британським автором: «moleskine» - у перекладі «шкіра крота». Адже фірмова чорна обкладинка блокнота за дотиком так нагадує шкіру цієї тварини! Так і з’явилась ця торговельна марка!
Перший блокнот був випущений розміром 9*14 см і мав всі відмінні атрибути французького «прародича»: шкіряну чорну обкладинку, заокруглені кути, жовтуваті сторінки, резинку, яка скріплює всі листи, закладку та кишеньку в кінці блокнота.
Стрімкий розвиток компанії.
Продукція компанії «Modo&Modo» швидко припала до душі європейським споживачам, і вже у 2004-му році компанія вийшла на азійський ринок. У 2006-му році компанію придбав французький банк Société Générale, однак функція менеджменту та виробництва залишилась за італійським підприємством Moleskine SpA.
Починаючи з цього року, компанія стабільно збільшувала свій оборот та кількість магазинів у різних країнах світу. Одночасно із цим і розширювалась лінійка випущеної продукції: у продажі з’явились ручки, олівці, сумки, рюкзаки, окуляри.
Діджиталізація загально відомого блокнота.
Розвиток технологій змусив бренд «Moleskine» переглянути класичні підходи до власних товарів. Саме тому у 2012-му році була придумана концепція «розумного блокноту». Споживачі мали можливість робити нотатки не лише у паперовому блокноті, а й у цифровому форматі. Для цього потрібно було лише сфотографувати сторінку блокнота на камеру, та скориставшись спеціальним додатком, перевести всі записи у віртуальний блокнот.
Найновішим поколінням розумного блокноту став блокнот Livescribe. Його особливість полягає в тому, що коли людина занотовує щось на папері, зміст автоматично потрапляє в пам'ять телефону за допомогою Bluetooth. До блокнота додається спеціальна ручка, а листки паперу містять мікрокрапки.
Бренд Moleskine в Україні.
Власником зареєстрованих знаків Moleskine в Україні (і за кордоном) є італійська компанія з однойменним найменуванням - Moleskine S.R.L. Юридично і структурно компанія управляється кінцевим бенефіціаром – бельгійською інвестиційною корпорацією D'Ieteren, яка придбала бренд у 2016-му році.
На сьогодні, компанія Moleskine володіє всього двома реєстраціями своїх брендів на території України, які були отримані у 2010-му та 2012-му роках. Перша реєстрація № 1043501 отримана на словесне позначення Moleskine стосовно товарів 09, 11, 14, 16, 18, 20, 25-го класів та послуг 41-го класу. Друге свідоцтво №1172855 захищає фірмове скорочене найменування компанії у вигляді літери М та емблеми квадрата. Обидві торговельні марки отримані через Мадридську систему міжнародної реєстрації.
Як захищена торговельна марка Moleskine за кордоном?
Всього у компанії налічується 158 зареєстрованих торговельних марок, отриманих в країнах Європи, Азії та Америки. Варіативністю позначення не особливо відрізняються: все та ж словесна торговельна марка «Moleskine» та фірмовий квадрат із літерою М. Однак трапляються поодинокі реєстрації зображувальних позначень (звичайно ж, у вигляді блокнота) чи абревіатури «MSK».
До речі, велику увагу компанія Moleskine приділяє просуванню своєї продукції в кінематографі. Знаменитим блокнотом користувались Індіана Джонс, Шерлок Голмс, Амелі. Компанія неодноразово випускала лімітовані тематичні лінійки блокнотів, присвячені кіновсесвіту Хоббіта, Аліси в країні Див, Зоряних війн тощо.
Історія становлення та розвитку бренду «Moleskine» демонструє нам успішне поєднання маркетингової стратегії та належного захисту прав інтелектуальної власності компанії. Саме тому недостатньо придумати та просувати Ваше позначення на ринку, його потрібно обов’язково належним чином захистити. А хто саме найкраще розбирається у захисті ТМ та брендів? Ми! :)
© Оксана Власюк, 2023