Реєстрація торгової марки

Патентний повірений, Адвокат Яна КОНДРАТЮК. Дзвоніть 063 2678037. Наш Viber або Telegram. info@uatm.ua

Що таке торгова марка

Ви вирішили зареєструвати свою торгову марку (торговельну марку, торговий знак, товарний знак, товарну марку). І ось тепер буде корисно розібратися в теорії того, що таке торгова марка? 

Згідно з Цивільним кодексом торгова марка (ТМ) - це будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для того, щоб споживач зміг  відрізняти товари (послуги), які вироблені (надаються) однією особою, від товарів (послуг), вироблених (надаються) іншими особами. Такими позначеннями можуть бути, зокрема, слова, букви, цифри, образотворчі елементи, комбінації кольорів і будь-які поєднання вище перерахованих елементів.

НАЙЧАСТІШЕ  РЕЄСТРУЮТЬ: 

Слова 
(як у кольорі, так і ч/б)

Назва  фірми

Знак для  товарів 
(торговельна марка)

Знак для послуг

Фірмовий знак

Фірмовий слоган

слоган як тм

Етикетка

етикетка як торгова марка

Упаковка

Тара

Звукові знаки


Види торгових марок

Словесна 
торгова марка

Зображувальна 
торгова марка

Об’ємний товарний
знак

Поєднання кольорів

Комбінована ТМ             


Короткий курс про те, ЩО ТАКЕ ТОРГОВА МАРКА?

  • Питання: Що таке торгова марка (торговельна марка)?
  • Відповідь: Це всі ті позначення, які відповідно до законодавства України можна зареєструвати. Це те, що за законом в Україні може бути торговою маркою. І плюс — після реєстрації може бути опубліковано в офіційному паперовому виданні (журналі)" Промислова власність" Патентного відомства України. Причому слово "опублікувати" - має принципове значення! Не можна опублікувати запахи (приклад — парфум), звуки (приклад — звук відкривання всесвітньо відомої запальнички Zippo), голограму (неможливо технічно на звичайному папері видаваного журналу "Промислова власність"). А як опублікувати приємний на дотик шовк спідньої білизни від "Triumph"? Відповідь: ніяк А раз не можна опублікувати, то станом на 01.06.2023 реєстрація нетрадиційних торгових марок (нюхових, рухомих, дотикових тощо) в Україні — неможлива з технічних причин. Обмовимося, що музику (музичний знак), наприклад — позивні радіостанції, все ж можна зареєструвати. Але в цьому випадку сам знак буде відображено у Свідоцтві та онлайн-базі УКРНОІВІ у вигляді нотного ряду. А у Базі УКРНОІВІ зберігатиметься ще й звукова доріжка, яка буде подана у Заявці на реєстрацію цього знака разом із нотним рядом. Приклади різних торгових марок ми наводимо вище, а ось цікаві знаки (упаковка, тара тощо) є на іншому нашому сайті —   tm.ua
  • Питання: Що таке БРЕНД?
  • Відповідь: Брендом стане Ваша торгова марка після того, як під таким ім'ям вона придбає популярність, стійку та високу репутацію у споживачів товарів чи послуг, нею позначених. Тому реєстрація бренду — це і є реєстрація ТМ. Просто так бренди самі по собі не з'являються. Ними стають тільки ті позначення, які цю репутацію отримають. 
  • Питання: Як правильно говорити: торгова марка, торгівельна марка або знак для товарів і послуг? Що правильніше?
  • Відповідь: Знак для товарів і послуг — це застарілий термін. Ми рекомендуємо застосовувати більш юридично правильні вирази, це — торговельна марка, або торгова марка. Торговельна марка  — саме цей термін передбачений Цивільним Кодексом України та чинним законодавством. Але в буденній розмові ще говорять торгова марка або товарна марка. Іноді в повсякденній мові наших російськомовних Клієнтів зустрічається і товарная марка російською, торговий знак українською або торговый знак російською.... Ми рекомендуємо, але не наполягаємо, використовувати юридично правильну термінологію. Проте для нас головне: скажіть, що Вам треба! Ми Вас обов'язково зрозуміємо! :)
  • Питання: Що реєструють в Україні як торгову марку??
  • Відповідь: Реєструвати потрібно саме те, що для Вас — найважливіше і найцінніше в бізнесі. Це може бути назва підприємства, назва послуг або товарів, а може - і те й інше. Також часто реєструють: логотипи, фірмові слогани, етикетки напоїв, упаковку (особливо коробки чи пляшки), корпоративних героїв і т.д. Просто тоді у Вас може бути та буде кілька ТМ. Наприклад: одна, словесна - "Гермес", яка захистить назву підприємства. А ось друга та зовсім інша  - "ДОМОВИК", і вона захистить назву Ваших послуг з будівництва заміських будинків. Адже реєстрація ТМ — це спосіб захистити найважливіше і цінне в бізнесі - Ім'я та / чи якийсь Знак (логотип).
  • Питання:  Які бувають види торгових марок? В чому різниця? 
  • Відповідь: Знаки бувають словесні (просто слова, або навіть літери, цифри), зображувальні (символи, зображення, картинки), комбіновані (коли в торговій марці присутні як словесна частина, так і зображувальна частина). Також бувають об'ємні знаки. А іноді ТМ може бути ще і поєднання кольорів. І немає ніякої різниці в самій процедурі реєстрації знака в залежності від його виду. Можуть бути відмінності тільки у вартості. Наприклад, якщо Ви вирішите реєструвати знак в кольорі, то держава попросить з Вас додатково чималі держзбори. 
  • Питання: А що краще реєструвати: слово або комбіновану ТМ
  • Відповідь: Питання, в якому вигляді реєструвати Ваш знак, не має однієї універсальної відповіді. Класично, якщо є така можливість, реєструвати краще просто як слово або словосполучення. Але тут можуть бути підводні камені. Якщо Ваше слово дуже оригінальне, а ще краще - вигадане слово (неологізм), то і реєструвати краще тільки просто слово. Як хороший приклад придуманого слова може послужити відома в Україні торгова марка "Магазилла", яка являє собою вигадане слово.  Тобто - нема такого слова в нашій мові та в словниках. І це - дуже добре для перспектив реєстрації цього знака. Ще як приклад вигаданого словосполучення можна привести товарний знак "Алмазний бриз".  Адже немає такого словосполучення в мові? Ні! Значить - така ТМ буде мати велику розрізняльну здатність. А це - найголовніша вимога! Але от якщо знак - це буденне слово, присутнє в словниках, та ще й вживається в буденній мові? У такому випадку, швидше за все, перевірка такого слова виявить подібні слова. І тоді можна прогнозувати проблеми в реєстрації. Ось у цьому випадку знак треба індивідуалізувати: тобто. - додавати в нього ще й зображення, а може і якісь слова. І тоді можна сказати, що краще реєструвати комбінований знак.
  • Питання:  Торгову марку краще реєструвати в кольорі або чорно-білу (без кольору)
  • Відповідь:  відповідь на запитання про те, чи потрібно заявляти колір ТМ, теж вимагає індивідуального розгляду. По-перше, дуже важливо те, як Ви її будете застосовувати? Наприклад, однозначно, що ТМ оператора мобільного зв'язку "KYIVSTAR" краще реєструвати в кольорі: скрізь на вивісках, в рекламі та на стартових пакетах - ми бачимо це слово в блакитному кольорі або в Білому на блакитному. Але якщо Ви тільки задумали назву своєї фірми, та й взяли їй придумане слово, наприклад "СТАЛЛЕРС"... Так навіщо Вам колір, а разом з ним ще й подорожчання реєстрації цієї ТМ за колір? Адже доведеться заплатити чимало додаткових держзборів за колір в кишеню держави! Чи потрібен Вам тоді колір. або ці гроші краще витратити на зайвий клас реєстрації Вашої ТМ? Принаймні тоді додаткові права будуть.
  • Питання:  В які ТЕРМІНИ проходить реєстрація? І який термін краще?  
  • Відповідь: Все залежить від того, скільки Ви на це можете витратити. Адже найголовніше в реєстрації - це отримати Свідоцтво. Ось чим швидше Ви його отримаєте - тим і краще. 
  • Питання: З чого складається ВАРТІСТЬ реєстрації та від чого залежить?
  • Відповідь: Це як відповісти на питання "Скільки коштує цукор?"- "Кілограм чи тонна? Або вся вантажівка?" Так і з ТМ. Вартість процедури залежить, по-перше, від кількості класів МКТП (Міжнародної класифікації товарів і послуг), за якими буде заявлений Знак. Адже держава візьме по 3200 (4000) грн держзбору за подачу Заявки за кожен клас. А всього КЛАСІВ - 45. Плюс держава візьме і за видачу Свідоцтва. І якщо ТМ в кольорі, то держава ще з Вас візьме за зазначення кольору 1000 грн при подачі та 200 грн при видачі. А якщо Ви захочете провести перевірку знака або знадобиться прискорена реєстрація, то держава тут же з ложкою знову прибіжить. 
  • Питання: Скільки мінімально треба витратити, щоб розпочати реєстрацію торгової марки?
  • Відповідь: Рахуємо: 1200 грн за перевірку і пошук словесного позначення по одному класу. Плюс 3200 грн - це держзбір за електронну подачу Заявки в одному класі. Ми робимо для Вас роботу, а це ще. плюс 1500 грн наші послуги за підготовку, подачу та супровід Заявки. Разом в мінімальному випадку Ви витратите 5900 грн для того, щоб розпочати процедуру. А всього зі Свідоцтвом - 7.285 грн

У нас 20 років досвіду, обирайте нас!