Реєстрація торгової марки

Що таке торгова марка

Ви вирішили зареєструвати свою торгову марку (торговий знак, товарний знак,  товарну марку, торговую марку). І ось тепер буде корисно розібратися в теорії того, що таке торгова марка? 

Згідно із Цивільним кодексом торгова марка (ТМ) - це будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для того, щоб споживач мог  відрізняти товари (послуги), які вироблені (надаються) однією особою, від товарів (послуг), вироблених (надаються) іншими особами. Такими позначеннями можуть бути, зокрема, слова, букви, цифри, образотворчі елементи, комбінації кольорів і будь-які поєднання вище перерахованих елементів.

НАЙЧАСТІШЕ  РЕЄСТРУЮТЬ: 

Слова 
(як у кольорі так і ч/б)

Назва  фірми

Знак для  товарів 
(товарний знак)

Знак для послуг
(знак обслуговування)

Фирмовий знак

Фирмовий слоган

Етикетка

Упаковка

Тара

Звукові знаки


Види торгових марок

Словесна 
торгова марка

Зображувальна 
торгова марка

Об’ємний товарний
знак

Поєднання кольорів

Комбінована ТМ             


Короткий курс по поняттю ЩО ТАКЕ ТОРГОВА МАРКА?

  • Питання: Що таке торгова марка (торговельна марка)?
  • Відповідь: Це всі ті позначення, які відповідно до закону в Україні можна зареєструвати. Це те, що за законом в Україні може бути торговою маркою. І плюс-після реєстрації може бути опубліковано в офіційному паперовому виданні (журналі)" Промислова власність " Патентного відомства України. Причому слово "опублікувати" - має принципове значення! Не можна опублікувати запахи (приклад - духи), звуки (приклад - звук відкривання всесвітньо відомої запальнички Zippo), голограму (неможливо технічно на звичайному папері видаваного журналу "Промислова власність" ) . А як зробити приємний на дотик шовк нижньої білизни від"Triumph"? - Ніяк... А раз не можна опублікувати, то нюхові, звукові або дотикові знаки в Україні-неможливі з технічних причин. Обмовимося, що музику, наприклад позивні радіостанції, все ж можна можна зареєструвати, але тільки - у вигляді нотного ряду. Приклади торгових марок М наводимо нижче, а ось цікаві торгові марки (упаковка, тара і т. п.) є на іншому нашому сайті - tm.ua. 
  • Питання: Що таке БРЕНД?
  • Відповідь: Брендом стане Ваша торгова марка після того, як під таким ім'ям вона придбає популярність і стійку і високу репутацію у споживачів товарів і послуг . І реєстрація бренду - це і є Реєстрація ТМ. Просто бренди самі по собі не з'являються. Ними стають ті знаки, які цю репутацію заслужать.. 
  • Питання: Як правильно говорити: торгова марка або товарний знак чи знак для товарів і послуг? Що правильніше?
  • Відповідь: Товарний знак - це чисто російський термін. В Україні ми рекомендуємо застосовувати більш правильні юридично вирази (наші терміни відрізняються від російських), це - торгова марка, або торговельна марка. Саме торговельна марка треба говорити українською, так саме цей термін передбачений Цивільним Кодексом України. Але взагал і- то в буденній промові ще говорять торгова марка або товарна марка українською. Іноді в повсякденній російській мові зустрічається і товарная марка російською, торговий знак українською або торговый знак російською.... Але ми рекомендуємо, але наполягаємо на юридично правильній термінології, нам головне - скажіть, що Вам треба, ми вже Вас обов'язково зрозуміємо! :). 
  • Питання: Що реєструють в Україні як торгову марку??
  • Ответ: Реєструвати треба саме те, що для Вас - найважливіше і найцінніше в бізнесі. Це може бути назва підприємства, назва послуг або товарів, а може - і те й інше. Також часто реєструють: логотипи, фірмові слогани, етикетки напоїв, упаковку (особливо коробки і пляшки), корпоративних героїв і т.д. Просто тоді у Вас може бути і буде кілька ТМ. Наприклад: одна- "Гермес", яка захистить назву підприємства. А ось друга - "домовик", і вона захистить назву її послуг з будівництва заміських будинків. Адже реєстрація торгової марки - це спосіб захистити найважливіше і цінне в бізнесі-Ім'я та / або якийсь Знак (логотип)..
  • Питання:  Які бувають види торгових марок? В чому різниця? 
  • Відповідь: Знаки бувають словесні (просто слова, або навіть літери, цифри), зображувальні (символи, зображення, картинки), комбіновані (коли в торговій марці присутні і словесна частина і образотворча частина). Також бувають об'ємні знаки. А іноді ТМ може бути і поєднання кольорів. І немає ніякої різниці в самій процедурі реєстрації знака в залежності від його виду. Можуть бути відмінності тільки у вартості. Наприклад, якщо Ви вирішите реєструвати знак в кольорі, то держава попросить з Вас додатково чимало держзборів. 
  • Питання: А що краще реєструвати: слово або комбіновану ТМ
  • Відповідь: Питання, в якому вигляді реєструвати Ваш знак, не має одного універсального відповіді. Класично, якщо є така можливість, реєструвати краще просто як слово або словосполучення. Але тут можуть бути підводні камені. Якщо Ваше слово дуже оригінально, а ще краще - вигадане слово (неологізм), то і реєструвати краще тільки просто слово. Як хороший приклад придуманого слова може послужити відома в Україні торгова марка "Магазилла", яка являє собою вигадане слово.  Тобто-немає такого слова в нашій мові і в словниках. І це-дуже добре для перспектив реєстрації цього знака. Ще як приклад вигаданого словосполучення можна привести товарний знак"Алмазний бриз".  Адже немає такого словосполучення в мові? Ні! Значить-така ТМ буде володіти великою различительной здатністю. А це-найголовніша вимога! Але от якщо знак-це буденне слово, присутній в словниках, та ще й вживається в буденній мові - то швидше за все перевірка торгової марки виявить подібні слова. І тоді можна прогнозувати проблеми в реєстрації. Ось в цьому випадку знак треба індивідуалізувати: тобто. - додавати в нього ще й зображення, а може і якісь слова. І тоді можна сказати, що краще реєструвати комбінований знак.
  • Питання:  Торгову марку краще реєструвати в кольорі або чорно-білій (без кольору)
  • Відповідь:  Чи потрібен заявляється ТМ колір, теж вимагає індивідуального розгляду в кожній ситуації. По-перше, дуже важливо те, як ви її будете застосовувати? Наприклад, однозначно, що ТМ оператора мобільного зв'язку "KYIVSTAR" краще реєструвати в кольорі: скрізь на вивісках, в рекламі і на стартових пакетах - ми бачимо це слово в блакитному кольорі або в Білому на блакитному. Але якщо ви тільки задумали назву своєї фірми, та й взяли їй придумане слово, наприклад "СТАЛЛЕРС"... Так навіщо вам колір, а разом з ним ще й подорожчання реєстрації цієї ТМ за колір? Адже доведеться заплатити чимало додаткових держзборів за колір в кишеню держави! Чи не потрібен вам тоді колір. а ці гроші краще витратити на зайвий клас реєстрації Вашої ТМ. Принаймні тоді додатково права будуть..
  • Питання:  В які ТЕРМІНИ проходить реєстрація? І який термін краще?  
  • Відповідь: Все залежить від того, скільки Ви на це можете витратити. Адже найголовніше в реєстрації - це отримати Свідоцтво. Ось чим швидше Ви його отримаєте-тим і краще. 
  • Питання: З чого складається ВАРТІСТЬ реєстрації і від чого залежить?
  • Відповідь: Це як відповісти на питання "Скільки коштує цукор?"- "Кілограм чи тонна? Або вся вантажівка?" Так і з ТМ. Вартість процедури залежить, по-перше, від числа класів МКТП (Міжнародної класифікації товарів і послуг), за якими буде заявлений Знак. Адже держава візьме по 3200 (4000) грн держзбору за подачу Заявки за кожен клас. А всього КЛАСІВ - 45. Плюс держава візьме і за видачу Свідоцтва. І якщо ТМ в кольорі, то держава ще з Вас візьме за зазначення кольору 1000 грн при подачі і 200 грн при видачі. А якщо Ви захочете провести перевірку знака або знадобиться прискорена реєстрація, то держава тут же з ложкою знову прибіжить. 
  • Питання: Скільки мінімально треба витратити, щоб   начать регистрацию торговой марки?
  • Відповідь: Вважавши. 1200 грн за перевірку і пошук словесного позначення по одному класу. Плюс 3200 грн - це держзбір за електронну подачу Заявки в одному класі. Ми робимо для Вас роботу, а це ще. плюс 1500 грн наші послуги за підготовку, подачу та супровід Заявки. Разом в мінімальному випадку ви витратите 5900 грн для того, щоб почати процедуру. А всього зі Свідоцтвом - 7.285 грн

У нас 20 років досвіду  - обирайте нас!