Торгова марка - права власника ТМ. Використання торгової марки.
Права на торгову марку.

Отже, Ви зареєстрували свою торгову марку (скорочено - ТМ). І отримали на неї Свідоцтво. І саме воно зафіксувало ваші права на неї, які діють з моменту подачі заявки. Які у Вас є права?
- Право її використання. Відповідно до Цивільного кодексу України (скорочено - ЦКУ), право використання є не виключним. Цим у ЦКУ законодавець підкреслив, що використовувати ТМ можуть кілька осіб. Наприклад - її співвласники, якщо договором між ними не передбачено інше. Також використання ТМ може бути ліцензіатом або ліцензіатами згідно з ліцензійним договором. А також - і субліцензіатами, якщо такі передбачені згідно з тим же Ліцензійним договором:
- Виключне право дозволяти її використання. Це право треба розуміти так, що тільки сам власник знака або особа, якій він делегує таке право згідно з Ліцензією або Ліцензійним договором, можуть дозволяти її використання третім особам. При цьому, якщо у Свідоцтва є співвласники, то дозволити її використання можуть тільки всі співвласники. Без згоди когось із них ніхто не може дозволити використання знака. А ось використовувати - може кожен з них без дозволу співвласника. Це помилка Закону, але так записано в Законі.
- Виключне право забороняти її використання. Це право треба розуміти так: тільки сам власник Свідоцтва або особа, якій він делегує таке право згідно з дорученням або договором, може забороняти використання цієї торговельної марки. Наприклад, поліція за власною ініціативою в принципі не має права ходити по магазинах і перевіряти законність продажу там товарів під різними брендами. Вона повинна це робити тільки за заявою того, хто має право забороняти використання цього бренду. І це повинно бути підкріплено Договором або довіреністю. Сержант Петренко в принципі і за законом не повинен хвилюватися, чий це Adidas. Хіба що тільки власник бренду Adidas або його повноважний представник сам звернутися в УБЕЗ за захистом своїх прав. А Митниця - теж не повинна хвилюватися, на якій підставі цей товар ввозять в Україну. Вірніше - хвилюватися-то вона може, але тільки шляхом інформування власника бренду Adidas про таке ввезення. І до тих пір, поки власник цього бренду не внесе його до Митного реєстру прав інтелектуальної власності, то немає у митниці прав зупиняти пропуск товарів через кордон. Відповідно до Закону" Про охорону прав на знаки для товарів і послуг" передбачено, що тільки свідоцтво надає його власнику виключне право забороняти іншим особам використання цього знака без його згоди. І то - тільки щодо наведених у свідоцтві товарів і послуг. Власник знака також може забороняти використовувати зареєстрований знак щодо товарів і послуг, споріднених з наведеними у свідоцтві, якщо внаслідок такого використання можна ввести в оману щодо особи, яка виробляє товари або надає послуги. І забороняти використовувати також і позначення, схоже на зареєстрований знак, щодо наведених у свідоцтві товарів і послуг, якщо в результаті такого використання це позначення і знак можна сплутати.
- Виключне право перешкоджати її незаконному використанню. Це право розуміється як право власника знака вживати всіх законних заходів для захисту прав за знаком. Це можуть бути найрізноманітніші способи захисту прав на торговельну марку: досудові, захист прав в суді і т. п..
Використання торгової марки.

Ви зареєстрували своє позначення. Розумієте, що маєте право його захищати. Як зрозуміти, що є порушенням ваших прав? А без розуміння того, що є використання торгової марки - немає правильного розуміння і своїх можливостей щодо її захисту.
Використанням ТМ є:- Нанесення Вашого позначення на будь-який товар, для якого це позначення зареєстровано.
- Нанесення його на упаковку, в якій міститься такий товар, на етикетку, нашивку, бирку або інший прикріплений до товару предмет.
- Зберігання такого товару з нанесеною на нього вашою торговою маркою з метою пропозиції для продажу, пропозиція цього товару до продажу, продаж, імпорт (ввезення) та експорт (вивезення) цього товару.
- Нанесення його на вивіску, пов'язану з цим позначенням.
- Застосування вашого позначення під час пропозиції або надання будь-якої послуги, для якої його зареєстровано.
- Застосування вашого позначення в діловій документації, в рекламі або в мережі Інтернет.
- Порушенням прав власника свідоцтва вважається також використання торгової марки без його згоди в доменних іменах. Але це складне питання і його розкриття потребує окремого розгляду. .
Закон підкреслює, що ваше позначення визнається використаним, якщо воно застосоване у формі зареєстрованого позначення, а також у формі, що відрізняється від зареєстрованого позначення лише окремими елементами, якщо це не змінює в цілому відмінних рис позначення.
Друзі та Вороги Вашої ТОРГОВОЇ МАРКИ

1. Всі починали з малого. Більшість компаній колись були маленькими, а придумане Вами якесь цікаве позначення (назва, логотип фірми або назви і логотипи її товарів або послуг) - було нікому не відомо. Часто починався часто цей шлях не однією людиною, а групою батьків-засновників.
2. Бізнес йде добре. І ось уже Ваше позначення має успіх. Це позначення стали дізнаватися. Воно вже стало гарантією якості, гарантією надійності і Порядності. Люди вже платять вам за ІМ'Я.
3. Ви добре попрацювали. Фірма росла. І люди стали йти не особисто до вас. А в фірму "ПОЛІC" (наприклад). Ваш логотип і бренд стали відомими.
4. Ви багато вклали Сили, Здоров'я і Грошей в це позначення. У рекламу ви вклали і вкладаєте незліченну кількість коштів і сил. Суми на просування обчислюються вже не однією тисячею, а то і сотнями тисяч доларів. Ваших доларів..
5. Вас можуть зрадити навіть "Друзі". Дуже часто справу починають кілька людей. Але потім буває по-різному... А раптом один з партнерів відкриває свою справу. І називає фірму майже так само, в кращому випадку - «Поліс +» або «Поліс-2020». І рекламу дає під Вашим же позначенням. І ви бачите, що прибутки зменшилися, частина Клієнтів до нього пішла. Вашу ТМ просто вкрали.

6. Та й "вороги не дрімають". І ось комусь із ваших конкурентів проходить в голову думка позбутися від витрат на рекламу, на участь у виставках, на роботу з замовниками і т. д. він просто відкриває фірму під Вашим ім'ям і торговою маркою і починає перехоплювати замовлення.
7. З бізнесом - буває різне. Червоні приходять - грабують. І білі приходять - теж грабують. А Свідоцтво на торгову марку можна отримати на себе - любого. У разі чого: Свідоцтво під пахву - і створювати нову фірму. Тому найчастіше ми радимо: Найкраще - зареєструвати ТМ на себе, ніж на своє підприємство! Плюс завжди є питання: чим піти в разі проблем з ТМ в суд або в Антимонопольний комітет? Як зупинити недобросовісних конкурентів?
Як заздалегідь зробити все круто? Треба зареєструвати торгову / торговельну марку!